Hvilke typer kontorlokaler findes der i Odense?
Er du på jagt efter et kontor i Odense, men i tvivl om hvilke typer af kontorlokaler, der fungerer bedst for netop din virksomhed? Vi giver dig nogle gode råd samt skitserer fordele og ulemper ved de forskellige kontortyper, som du typisk finder på kontorhotellerne: Faste kontorpladser, fleksible kontorpladser og lukkede kontorer.
Vi hjælper også gerne med at guide dig i valget. Ring til os på tlf. 5190 9181 og få en uforpligtende drøftelse af dine muligheder eller en gratis rundvisning, hvor du kan se vores forskellige typer af kontorlokaler til leje i Odense.
Fordele og ulemper ved de forskellige typer af kontorlokaler
Skal du leje kontor i Odense, kan du med fordel tage et kig på kontorhotellerne i byen. Her er vidensdeling, networking og sparring i fokus – og dette er ofte de vigtigste grunde til, at virksomheder vælger at leje kontor i Odenses kontorhoteller.
Kontorhotellerne er typisk kendt for de lukkede kontorer, men for at imødekomme virksomhedernes forskelligartede behov, udbyder mange kontorhoteller i dag tre typer af kontorlokaler. Herunder kan du læse, hvilke fordele og ulemper de tre præsenterer: Faste kontorpladser, fleksible kontorpladser og lukkede kontorlokaler.
Faste kontorpladser
En fast plads i et kontorhotel er særligt populært for freelancere, iværksættere og mindre virksomheder. Den faste kontorplads er typisk at finde i et åbent kontormiljø, hvor man deler pladsen med andre virksomheder. Ofte er der plads til 10-12 skriveborde i fælleskontoret, som du så kan leje som enkeltperson eller team.
Fælleskontoret er som oftest møblet med skriveborde og kontorstole ved udlejning, og du får typisk en fast arbejdsstation. Det gode er, at du ikke skal bruge penge på inventar til kontoret, til gengæld kan du fra første arbejdsdag sætte dig ned og påbegynde arbejdet. Du kan også have din egen computerskærm og familiebilledet stående på bordet, uden at skulle bekymre dig om, om det også står der næste dag.
Når du har brug for at være social i løbet af arbejdsdagen, har du flere muligheder. Enten kan du få nye relationer til de andre virksomheder i fælleslokalet, eller du kan finde ligesindede i fællesområder som fx kantinen eller kaffestationerne.
En ulempe ved at sidde i et fælleskontor er risikoen for støj og uro. Fx hvis nogle personer i lokalet har brug for at tale meget i telefon. Andre kan savne, at de har muligheden for at lukke en dør og føre en fortrolig samtale. Som oftest vil der i dette tilfælde være mødelokaler tilknyttet kontorhotellet, som du kan booke til formålet uden at skulle betale ekstra herfor.
Fleksible kontorpladser
En fleksibel kontorplads kan ses som et alternativ til at arbejde på cafeer eller hjemme i stuen. Fleksible pladser er en forholdsvis ny opfindelse, som mange kontorhoteller landet over har implementeret. Det har vist sig at være et ekstremt populært koncept. Det gode ved en fleksibel plads er, at du får en professionel adresse til din virksomhed, samtidig med at du har adgang til netværket, mødelokalerne og de andre services, der kendetegner kontorhoteller.
En ulempe er, at det kan være sværere at skabe en social relation med de andre virksomheder i huset, da de ikke nødvendigvis er der samtidig med dig. Samtidig betyder en fleksibel kontorplads, at du får en kontorplads, der ikke er fast. Derfor skal tage dit habengut med dig, hver gang du forlader stedet.
Lukkede kontorlokaler
Vi oplever, at det lukkede kontor er det absolut mest populære valg. De lukkede kontorer er kontorer, hvor du ikke sidder sammen med andre virksomheder, men hvor du i stedet har dit eget kontor. Du kan lukke og låse døren, når du har behov for koncentration og fordybelse.
En anden af de helt store fordele ved lukkede kontorer er, at du selv styrer hvor mange arbejdspladser, der skal være på de kvadratmeter, du har lejet. Desuden får du 100% kontrol over indretningen. Et lukket kontor er en mulighed for alle typer og størrelser af virksomheder, som ønsker kontorhotellets service.
En ulempe ved det lukkede kontor er, at det kan være sværere at komme i kontakt med de andre lejere. Ønsker du et socialt eller professionelt netværk gennem kontoret, kræver det derfor, at du er mere opsøgende. Typisk vil kontorhotellet invitere ind til en række faglige og sociale arrangementer, som vil gøre det nemmere for dig at etablere relationer på arbejdspladsen.
Bliv guidet i dit valg
Vi håber, at ovenstående har tydeliggjort fordele og ulemper ved de forskellige typer af kontorlokaler i Odense. Har du brug for hjælp til at leje kontorlokaler i Odense, så er du velkommen til at kontakte os på tlf. 5190 9181 og få en uforpligtende snak eller en gratis rundvisning.
Du kan også læse mere om de mange fordele, der er ved at leje et kontor i et kontorhotel – og dette uanset om du har brug for at leje en fast kontorplads, en fleksibel kontorplads eller et lukket kontorlokale.
Udfyld formularen og book lokalet...
Udfyld formularen og book lokalet...
Tilmelding til:
Robotfest i Forskerparken: Vil du forblive konkurrencedygtig i robotfeltet?
Lande, vi sammenligner os med, automatiserer i højere hast end os, og i år røg Danmark ud af top 10-listen for antallet af robotter pr. medarbejder på verdensplan. Og det skal der selvfølgeli...
Read moreStartUp Walk-In: Mød brødrene bag den succesfulde landbrugsrobot
Går du med en iværksætter i maven, og har du en innovativ robotteknologisk idé? Måske du allerede har taget springet? Så er StartUp Walk-In stedet for dig. Den 8. marts 2023 klokken 15:30-18:00...
Read more