Dansk English
+
maj 23, 2022

Kontorhotel vs. traditionelt kontorlejemål? Hvad vælger du?

Er du på jagt efter et kontor, men i tvivl om du skal vælge et kontorhotel eller et traditionelt kontorlejemål? Vi giver dig nogle gode råd samt skitserer fordele og ulemper ved de to muligheder: Kontorhotel og traditionelt kontorlejemål.

Vi hjælper også gerne med at guide dig i valget. Ring til os på tlf. 5190 9181 og få en uforpligtende snak, hvor vi i samarbejde med dig, finder ud af, hvad der bedst kan betale sig for din virksomhed. Vi giver også gerne en gratis rundvisning, hvor du kan se vores forskellige typer af kontorlokaler til leje i Odense.

Fordele og ulemper ved leje af kontor i kontorhotel
Vælger du et kontorlejemål i et kontorhotel, bliver du en del af et professionelt drevet center – ofte af meget høj standard. Her får du adgang til en række inkluderende services som eksempelvis internet, reception, rengøring, fællesarealer, kantine, mødelokaler, konferencelokaler, café/kantine, parkeringspladser, alarm mv., hvilket betyder, at du kan fokusere og bruge al tid på udvikling af dine medarbejdere og din virksomhed.

Som en del af et kontorhotel er de ovennævnte udgifter til services som oftest indregnet i den endelige pris – en form for all inclusive-løsning. Alt dette er med til at give dig overskuelige driftsomkostninger. De er faste og kan budgetteres uden usikkerhed eller kedelige overraskelser.

En anden fordel er den store grad af fleksibilitet i forhold til at kunne skalere op eller ned på kvadratmeterne. Et kontorlejemål i et kontorhotel betyder, at du både har mulighed for at flytte i større lokaler i takt med, at din virksomhed vokser og i mindre lokaler, hvis det skulle blive nødvendigt. Fleksibiliteten gælder også dem, som kun har behov for et mødelokale en gang imellem eller dem, som er for små til at kunne tilbyde deres medarbejdere en god kantineordning.

En tredje fordel er, at de fleste kontorhoteller arbejder for at give din virksomhed optimale muligheder for vidensdeling, daglig sparring og samarbejde virksomhederne imellem. Typisk vil kontorhotellet invitere ind til en række faglige og sociale arrangementer samt netværk, som vil gøre det nemmere for dig at etablere relationer på arbejdspladsen.

Den største ulempe ved et kontorlejemål i et kontorhotel er, at prisen godt kan være i den høje ende, fordi den gode service, der tilbydes, godt kan være dyr.

 Kontorlejemål, Konferencelokaler i odense, mødelokaler i odense

Fordele og ulemper ved traditionelt kontorlejemål
Et traditionelt kontorlejemål er at foretrække, hvis du f.eks. har særlige krav til indretning eller ikke ønsker at dele faciliteter med andre virksomheder. Et lejemål indeholder egne toiletter og køkkenfaciliteter, men hvis du ønsker et receptionsområde eller andet, skal du som regel selv sørge for indretningen samt udgifterne hertil.

I et traditionelt kontorlejemål lejer du kontorlokaler og står selv for drift og vedligeholdelse af alt det indvendige og i enkelte tilfælde også for det udvendige. Faktisk bliver de fleste virksomheder overraskede over mængden af services, der hører til et kontor, når man selv står for det.

Er du ikke interesseret i selv at administrere ovenstående til hverdag, oplever vi, at virksomheder på mere end 15 ansatte, ser sig nødsaget til at ansætte en person i egen virksomhed, som kan sørge for at få dagligdagen til at glide lidt nemmere for virksomheden selv. Dette er dog blot yderligere en udgift.

Hvis du bor til leje i et traditionelt kontorlejemål, og du er en virksomhed i vækst, kan det være sværere at skalere op eller ned på kvadratmeterne, og ofte vil kontrakten for et traditionelt kontorlejemål løbe over en årrække og derfor være sværere at komme ud af.

Bliv guidet i dit valg
Vi håber, at ovenstående har skitseret de forskellige fordele og ulemper ved de to kontorlejemål. Har du brug for hjælp til at leje kontorlokaler i Odense, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 5190 9181. I samarbejde med dig finder vi ud af, hvad der bedst kan betale sig for din virksomhed, alt efter hvor mange ansatte I er og hvilket budget, I har til rådighed.

Kontorlejemål

close

Udfyld formularen og book lokalet...

    Udfyld formularen og book lokalet...

      News

      Birthe Friis Mortensen er ny direktør for Fonden Syddanske Forskerparker

      Det er med stor glæde, at Birthe Friis Mortensen efter en grundig rekrutteringsproces er ansat som direktør for Fonden Syddanske Forskerparker. Det giver ro og mulighed for hurtig fremdrift i arbejd...

      Read more
      Birthe Friis Mortensen er ny direktør for Fonden Syddanske Forskerparker
      News

      I går var en dag i iværksætteriets og netværkets tegn

      Her var vi og det øvrige fynske iværksættermiljø samlet til Startup Summit Odense'22. En inspirerende og motiverende dag med netværk, paneldebat og opskriften på succes fra store, kendte iværk...

      Read more
      I går var en dag i iværksætteriets og netværkets tegn
      close

      Udfyld formularen og book lokalet...

        Udfyld formularen og book lokalet...

          Udfyld formularen og book lokalet...

            Udfyld formularen og book lokalet...

                Udfyld formularen og vi kontakter dig...

                  Udfyld formularen og vi kontakter dig...

                  Kontakt Mette Henriksen på 63157209, hvis du har spørgsmål

                    Henvendelsen drejer sig om følgende: (vælg en af nedenstående muligheder)





                    Persondataoplysninger drejer sig om følgende: (vælg en af nedenstående muligheder)